30/Jun/22 | 30-Jun-21 | 30-Jun-20 | Evolutie 22 vs 21 | |
Venituri din contracte cu clientii | 11,377,470 | 5,764,787 | 7,263,315 | 97% |
Costul vânzărilor | 7,234,801 | 2,591,948 | 2,697,753 | 179% |
Costul vanzarii marfuri/materiale | 264,250 | 88,146 | 694,985 | 200% |
Ore-Om | 6,970,550 | 2,503,802 | 2,002,768 | 178% |
Marja bruta | 4,142,669 | 3,172,838 | 4,565,562 | 31% |
Cheltuieli de vanzare/distributie | 2,095,460 | 1,569,127 | 789,835 | 33% |
Ore-Om | 1,625,210 | 1,062,103 | 610,325 | 53% |
Publicitate | 470,251 | 507,024 | 179,509 | -7% |
Cheltuieli administrative | 3,081,304 | 2,299,785 | 1,541,622 | 34% |
Ore-Om | 891,525 | 943,768 | 638,040 | -6% |
Amortizare | 790,190 | 748,671 | 263,516 | 6% |
Alte servicii terti | 706,940 | 345,564 | 196,842 | 104% |
Diverse | 537,206 | 97,157 | 274,852 | 453% |
Profit Operational | -540,551 | -430,848 | 2,487,044 | -25% |
Pentru Divizia de Educație, cel de-al doilea trimestru al anului 2022 a fost la fel de prolific ca primul, ceea ce a condus la un rezultat extrem de promițător la jumătatea anului. Practic, discutând în termen de proiecte câștigate (Closed WON), avem la finalul lunii iunie contracte semnate de o valoare egală cu întreg anul 2021. Astfel suntem încrezători că o creștere de 50% a cifrei de afaceri în 2022 vs. 2021, care părea la începutul anului un obiectiv extrem de ambițios, a devenit acum unul realizabil.
Pentru a doua jumatate a anului focusul va fi pe generarea unui volum de business în condiții corecte de marjă brută pentru toate companiile din divizie, astfel încât marja brută să compenseze integral creșterile de costuri cu resursele umane – redevenind profitabili în zona de 20-30% profit operațional. Echipa de vânzări deja informează clienții despre noua listă de prețuri care va intra in vigoare de la 1 Septembrie.
În mod deosebit, in H1 profitabilitatea diviziei de educație (masurata ca procent de marja bruta) a fost afectată de derularea unui contract ‚moștenit’ de la Computer Learning Center – o licitație de stat cu prețuri fixe în lei, pentru care furnizorii din strainatate au schimbat prețurile de livrare, generând ca întreg contractul să aibă o marjă brută de puțin peste zero (2% este necaracteristic ca business pentru divizia de educație). În schimb, acest contract a trebuit livrat în această perioadă, deci a ocupat din timpul operațional al echipei. Acest tip de contract nu se va mai repeta vreodată.
Tot în primul semestru – în parteneriat cu Microsoft România – am reușit să implementăm primul proiect de anvergură în sectorul public, mai bine de 600 de cursanți din diferite agenții guvernamentale și ministere au participat la cursuri de cloud și cybersecurity. Succesul acestui prim proiect ne-a dat posibilitatea să inițiem discuții pentru o continuare a demersului și în anul fiscal 2022-2023, precum și creșterea numărului de participanți și implicit a bugetului.
În continuare nu vedem în activitatea noastră niciun impact major al războiului din Ucraina, al creșterii dezechilibrelor financiare din economia românească sau a schimbărilor fiscale recente. Rămânem evident în alertă, și monitorizăm cu atenție zonele care arată semnele unei potențiale încetiniri de activitate. Puteți găsi în paginile următoare activitățile și proiectele fiecărei echipe parte a Diviziei de Educatie.
În primul semestru din 2022 echipa de Marketing și Product management s-a concentrat pe campanii de brand awareness și generare de lead-uri prin dezvoltarea de conținut. Prin activitatea continuă de menținere la zi a conținutului de pe website, prin acțiuni continue de SEO și promovare Pay-Per-Click, prin campanii de produs dedicate vendorilor din portofoliu, echipa a generat 220 MQL (Marketing Qualified Leads) dintre care 105 din ele (48%) au fost calificate și au fost transferate în echipa de Business Development. Am atras peste 86.000 vizite pe site-urile proiectelor din Bittnet Training și peste 5.208.000 afișări de reclame plătite în mediul online.
Am dezvoltat și updatat cu noi informații IT Evolve Toolkit, respectiv Security Learning Toolkit care au ca scop oferirea de conținut relevant și de actualitate către Buyer Personas pe care echipele noastre îi targetează.
În zona de Product Management în prima jumătate a anului au fost aduși doi vendori noi în portofoliul Bittnet Training: EC-Council și UiPath, iar prin intermediul colaborării cu LLPA livrăm cursuri UiPath conform unui orar de clase global. În relația cu vendorul Cisco am dobândit posibilitatea de a crea conținut personalizat pentru clienții noștri, iar aceste cursuri pot fi vândute și altor companii. Totodată, ca urmare a rezultatelor bune am dobândit beneficiul de decontare a plăților prin Cisco Learning Credits, credite pe care o parte din clienți le dețin, iar în trecut nu aveam posibilitatea să le folosim ca instrumente de plată.
Continuăm să facem parte din programele prin care vendorii Microsoft și AWS co-finanțează cursuri de cloud pentru parteneri și clienți strategici.
Am organizat 5 webinarii prin care am atras 350 de înscrieri pe subiecte de Cisco, Microsoft, Amazon Web Services, Certified Ethical Hacker și DevOps, cât și un webinar pentru specialiștii de L&D ai companiilor membre ANIS (Asociația Patronală a Industriei Software) în care Bittnet Training este partenerul strategic de educație.
Am derulat studiul cantitativ național în colaborare cu Reveal Marketing Research, care s-a desfăşurat online în perioada 25.03 – 05.04.2022 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul liderilor de echipă din departamente de tehnologie, cu vârsta 25+, din mediul urban. Mărimea eșantionului a fost de 317 respondenți. Am început comunicarea studiului prin comunicate de presă și postări în social media și am pregatit 3 e-books bazate pe concluzii ale studiului care vor fi lansate în această vară.
Pregatim evenimentul de comunicare și dezbatere a rezultatelor studiului cu comunitatea specialiștilor din L&D din companiile de IT, eveniment care va avea loc în octombrie.
Am continuat să validăm punctele de vedere rezultate din studiu cu opiniile leaderilor din IT&C în seria de Podcasts cu: Ionuț Scarlat (Orange Polonia), Yugo Neurmoni (CIO Council România), Daniel Rusen (Microsoft România)
Am lansat un slogan nou, aliniat la identitatea de brand a Grupului: Your Leadership Skills. Upgraded. și am demarat lucrul la noul site.
În semestrul 1 din 2022 echipa Demand Generation a calificat către Business Development Team un total de 175 de leaduri: 70 au fost generate de echipa Outbound, iar restul de 105 ca urmare a campaniilor efectuate de Marketing Team.
Față de perioada similară a anului precedent, în S1 2022 au fost create cu 2,5 ori mai multe SQL (Sales Qualified Leads), confirmând îmbunătățirea și rafinarea proceselor interne, și deci a ratelor de conversie.
Pe baza analizelor de nevoi efectuate în industriile targetate din IT&C, au fost identificate oportunități de business suplimentare. În consecință, echipa Demand Generation a mărit numărul de Sales Development Representative cu încă 3 colegi pentru a întâmpina nevoile de dezvoltare profesională din piață. În același timp din echipa noastră au fost promovați în echipa de Business Development pe poziții de junior BDM 3 colegi. În acest fel strategia de „drum în carieră” gândită la jumătatea anului trecut începe să se realizeze și să producă rezultate.
Toate aceste măsuri vor contribui la atingerea obiectivelor de creștere – atât a numărului de lead-uri cât și a calității acestora – stabilite la început de an în echipa Demand Generation.
În prima jumatate a anului 2022 echipa de vânzări a reușit să căștige și să închidă proiecte în valoare de aproximativ 2,5 mil EUR – o creștere de 270% față de aceeași perioadă a anului 2021. Această cifră a fost realizată prin colaborarea cu un numar de 74 de clienți, cu 18% mai mulți față de aceeași perioadă a anului trecut.
Proiectele pe fonduri europene la care am lucrat în ultimii doi ani au intrat în faza de implementare și deci munca noastră a început să se vadă și în cifre. Doar în cadrul acestor proiecte am pregătit peste 600 de cursanți. În plus, am lucrat în mod activ să dezvoltăm oportunitățile de dezvoltare a proiectelor educaționale în sectorul public și ultimele luni ale trimestrului doi ne-au răsplătit eforturile.
În urmatoarea perioadă, ne vom concentra să îmbunătațim și să rafinăm procesul Buyer’s Journey, precum și să continuăm dezvoltarea proiectelor educaționale pe care le avem în pipeline. În plus, după ce am finalizat personalizarea modulului de vânzări din CRM, ne vom concentra pe implementarea și testarea acestuia, fapt care ne va ajuta să creștem productivitatea și acuratețea datelor pe care le analizăm în sedințele de vânzări.
În primul semestru al anului 2022 echipa de vânzări a generat o cifră de vânzări de 270.000 EUR, sub formă de proiecte ce se derulează pe parcursul întregului an. Cele implementate deja s-au concretizat în 120 de sesiuni de curs și peste 560 de participanți.
În prima jumatate a anului, echipa Equatorial a adaugat încă un membru dedicat din departamentul de Marketing al grupului, pentru a beneficia de toată expertiza necesară pentru o repozitionare de succes. Consolidarea echipei a continuat prin aducerea unei colege noi în zona de delivery project management, cu background în aria L&D în companii din IT.
Am susținut și amplificat acțiunile de marketing prin promovare directă a rezultatelor studiului și a noului produs, în discutiile cu peste 50 de clienții din domeniul IT.
Primele șase luni din 2022 au adus a treia creștere din ultimii trei ani. În primele 6 luni, cifra de afaceri fiind de 329K EUR (în creștere cu 10% față de aceeași perioadă din 2021) iar profitul a crescut la 82K EUR.
Am implementat în acest prim semestru și primele contracte cu două autorități publice. Valoare acestora este una nesemnificativă în raport cu cifra de afaceri, dar tocmai de aceea credem că am deschis o nouă piață care poate crește semnificativ pe termen mediu și lung.
Planul pentru următoarele 6 luni include:
- Rebranding și un nou site;
- Lansarea unei noi variante a platformei LMS;
- Extinderea regională în cel puțin alte trei țări din CEE;
- Localizare a resurselor în trei limbi;
- Organizarea unui eveniment care să marcheze 10 ani de există a The e-learning Company în această toamnă.
La nivel al resurselor umane investim într-un program de leadership, derulat în interiorul grupului Bittnet, în care ne-am propus să dezvoltăm talentele pe care le avem în interior pentru a susține creșterea pe care o așteptăm în următorii ani și pentru a putea păstra aceeași filosofie a businessului ca și până acum.
În primul semestru al anului 2022, echipa Training Delivery a continuat procesul de configurare a modului de lucru în echipă și în colaborarea cu echipele implicate în fluxul Buyer’s Jurney. Ni s-au alăturat 8 noi colegi, unul în echipa organizatorică și 7 traineri colaboratori.
Un alt obiectiv important a fost reprezentat de implementarea strategiei de îmbunătățire a calității livrării, având ca scop creșterea nivelului de satisfacție a beneficiarilor programelor de formare organizate de noi. Astfel, am desfășurat acțiuni de analiză a performanței pentru un număr de 9 traineri, în urma cărora am identificat și aplicat măsuri de ameliorare. Ca rezultat, valoarea medie a feedback-ului participanților la programele de curs organizate de Bittnet a crescut la 4.7, cu 4.88 pentru programele oficiale.
Am livrat un număr de 272 de clase (reprezentand o creștere de 206% față de aceeași perioadă din 2021) pentru un număr de 2786 de cursanți (creștere de 228% față de anul precedent), ceea ce corespunde unei medii de aproximativ 10 studenți/ clasă.
În primele 6 luni ale acestui an echipa Customer Success și-a definitivat modul de lucru intern, cât și cu celelalte departamente, a continuat onboardingul companiilor explicând rolul și activitățile pe care le desfasoară, a pus accent pe discuțiile cu clienții pentru a întelege asteptările acestora și pentru a obține un feedback corect în urma cursurilor, a intervenit atunci când s-au primit feedback-uri mai puțin bune și a propus soluții.
Caștigarea în Q2 a mai multor proiecte de training pe fonduri europene și nu numai, a implicat în perioada de implementare și finalizare a acestora și echipa de Customer Success, care a ajutat împreună cu colegii din Training Delivery la o bună gestionare a acestora.