Divizia de Tehnologie

La nivelul T3 divizia de tehnologie se inscrie intr-o sezonalitate binecunoscuta, cu o evolutie mai lenta a volumelor livrate, ca urmare a perioadei de vara. Ca un specific al anului 2020, observam o suprapunere a concediilor cu perioada de relaxare a restrictiilor impuse in criza sanitara – rezultatul fiind o perioada ceva mai extinsa de reducere a activitatii in mediul de afaceri. Cu toate acestea, atat Dendrio cat si Elian au continuat semnarea de contracte noi si atragerea de noi clienti pe intreaga perioada a acestui trimestru, permitandu-ne sa mentinem o crestere sustinuta pe toti indicatorii financiari la primele 9 luni ale anului.

Dendrio

In trimestrul III am continuat dezvoltarea directiilor strategice in care ne-am implicat inca din 2019 si chiar din anii anteriori:

  1. Dezvoltarea proiectelor de integrare cu valoare adaugata pentru clientii nostri:
    • Au fost continuate si extinse mai multe proiecte de infrastructura de date cu acoperire nationala, echipele Dendrio asigurand nivelul de calitate al livrarii chiar si in contextul unei extinderi a crizei sanitare;
    • A crescut numarul si dimensiunea proiectelor livrate in segmentul Financiar Bancar – inclusiv prin dezvoltarea unor infrastructuri de tip Data Center sau prin livrarea de servicii specializate in domeniul transformarii digitale – proiecte incadrate in initiativele de Business Continuity si Modern Workplace;
    • In baza parteneriatului cu jucatori din piata serviciilor de telecomunicatii am reusit livrarea unui numar extins de proiecte de integrare in acest segment. De asemenea, desi nu au fost finalizate in T3, au fost puse bazele unor proiecte tehnologice ce vor genera impact pe termen lung.
  1. Cresterea constanta a volumului de servicii livrat
    • Unul dintre principalele obiective ale echipei Dendrio a fost cresterea constanta a serviciilor atasate proiectelor de integrare – conducand la o crestere consistenta (peste 78%) a serviciilor livrate la nivelul diviziei de tehnologie;
    • Am continuat livrarea proiectelor de suport tehnic la nivel national si chiar regional (avand in prezent servicii livrate in 7 tari in zona Europeana si negocieri purtate in zona CSI);
    • Aceasta crestere a volumului de servicii livrat a fost realizata in conditiile cresterii semnificative a gradului de incarcare la nivelul echipei tehnice. Vom continua o politica moderata in ceea ce priveste cresterea dimensiunii echipelor tehnice (preferam cresterea eficientei si recompensarea performantei sporite – inclusiv prin programe de bonificatie de tip Employee Stock Option Plan). Cu toate acestea, mentinerea acestui indicator la cote ridicate ne incurajeaza sa acceleram si procesul de atragere si formare de capital uman nou in cadrul Dendrio – pregatindu-ne astfel o perioada de stabilizare/crestere la nivelul economiei nationale, in 2021.
  1. Scalabilitate și performanță = cloud
    • Business-ul din zona de solutiilor de cloud este prin definitie un business care produce cresteri incrementale, pe termen lung – ceea ce se poate vedea si in rezultatele inregistrate de Dendrio la nivelul primelor 9 luni din 2020;
    • Preconizam ca acest trend sa continue si chiar sa accelereze in perioada urmatoare, cu atat mai mult cu cat credem ca Romania este abia la inceputul ciclului de adoptie (la scara) a modelului „as a Service”.
  1. Dezvoltarea segmentului companiilor Mici si Medii
    • Am lansat, impreuna cu divizia de Educatie a grupului, un program de digitalizare adresat companiilor mici si medii;
    • Acest segment – extrem de expus conditiilor economice actuale – va atrage resurse financiare semnificative prin programele de finantare Europene, iar o abordare scalabila, bazata pe instrumente si procese digitale poate duce la dezvoltarea unui motor de crestere extrem de important pentru grupul Bittnet, in urmatorii ani.

Elian

T3 pentru Elian Solutions a insemnat dezvoltarea echipelor pe departamente in urmatoarele directii:

  1. Programare/Dezvoltare: echipa a crescut cu doua resurse noi de tip senior.
  2. Consultanta: echipa a crescuta cu doua resurse noi: una de tip senior si una de tip junior.
  3. Vanzari: echipa s-a marit cu o noua resursa.

Din punct de vedere al proiectelor, T3 a marcat finalizarea unei noi implementari de retail, find vorba de proiectul Chopstix care a debutat in primavara anului anterior. Proiectul a acoperit intreg business-ul Chopstix, implementarea derulandu-se in paralel in toate departamentele.

T3 a insemnat si semnarea a 3 noi proiecte si aducerea implicit in portofiu a trei clienti mari: ELBI Electric & Lighting, Eurosport DHS si Ivatherm.