În plan intern, un proiect extrem de important demarat în 2020 și pe care îl continuăm în 2021, îl reprezintă regândirea proceselor de business și modelarea platformelor IT, pentru a ne adapta la călătoria de cumpărare a clienților noștri. Acest lucru a permis o analiză și o înțelegere mai atentă a modului în care aceștia cumpără, a etapelor pe care le parcurg în procesul de cumpărare și a motivelor care îi determină să lucreze cu un furnizor sau altul. Devenim aliniați cu clienții noștri, creștem valoarea pe care o putem aduce la masă, reușind totodată să îmbunătățim parametrii de eficientă operațională (ratele de conversie de la prospecți la clienți și în final la clienți loiali și recurenți). Mai mult, această abordare ne permite să atragem într-o manieră mai structurată clienți noi în noua realitate de business (“low touch economy”).
De exemplu, tot mai mulți clienți preferă să se informeze în detaliu prin studiu individual pe internet înțelegându-și problemele, apoi identificând variantele de rezolvare și abia în ultimă fază, interacționând cu un reprezentant de vânzări de la furnizori, reducând șansa unei vânzări consultative ci mai degrabă înclinând spre o abordare tranzacțională care se traduce de prea multe ori prin competitivitate acerbă în preț. Astăzi, o oportunitate de vânzare apare într-o zonă influențată de marketing și doar ultimul pas al tranzacției presupune interacțiune umană. Este doar un exemplu că felul în care ne vom servi clienții de acum încolo se schimbă esențial iar toate schimbările de organizare implementate în plan intern în ultimele 6 luni se aliniază cu această nouă realitate de business.
Țintim o creștere profitabilă, sustenabilă și accelerată și asta se poate obține prin focus pe segmentele de clienți unde deja avem o rată de câștig mare, corelată cu un procent de profitabilitate mai ridicat.
Reinventarea modelului de business la nivelul fiecărei organizații în parte, urmărind și adaptând modele de succes ale companiilor de tip SaaS (subscription based, Software as a Service) a condus la multiple schimbări în felul în care prospectăm noi clienți, în felul în care îi servim și ne asigurăm că le livrăm ceea ce își doresc, iar în final, în felul prin care îi transformăm în clienți loiali și recurenți. Upgrade-ul platformelor IT pentru a urmări aceste procese a demarat în 2020 și va continua și în 2021, având ca obiectiv integrarea, automatizarea si posibilitatea de a susține “end-to-end” aceasta abordare de piață.
Pornind de aici, schimbările se propagă către echipa de marketing asupra priorităților și instrumentelor adoptate dar și către echipa de business development sau chiar către apariția unor echipe noi și dedicate de customer succes.
O atenție sporită a fost îndreptată către atragerea și dezvoltarea capitalului uman activând într-un business de servicii în care valoarea capitalului uman este esențială pentru succesul pe termen mediu.
Astfel am regândit felul în care atragem, recrutăm și facem onboarding pentru noii colegi astfel încât să creștem gradul de apartenență la valorile de business în care credem. Folosind experiența extensivă a Equatorial am demarat începând cu 2021 o academie de management și leadership internă pe baza căreia, vom construi abilități cheie la nivelul întregii organizații oferind trasee de dezvoltare în carieră celor mai buni dintre colegii noștri. Fara o structura de middle management profesionalizata nu se poate sustine o crestere accelerata.
Schimbările despre care am povestit au scopul de a pregăti grupul Bittnet pentru următorii ani și pentru a susține viziunea de a deveni un jucător regional de digitalizare pentru companiile de dimensiuni medii din CEE. În cadrul evenimentului dedicat investitorilor (https://www.youtube.com/watch?v=h7u0H1VkL7Y), desfășurat conform tradiției în data de 15 aprilie, am povestit pe larg despre planurile și prioritățile pe care le avem în fiecare dintre cele 2 divizii invitând alături de noi și reprezentanții companiilor în care am făcut ultimele investiții – eLC, Softbinator, Servodata.