Contul de profit și pierdere

In S1 2021

Față de S1 2020, activitatea vanzari a continuat trendul ascendent, atat ca numar de proiecte identificate cat si ca valoare a acestora. Astfel, daca in graficul de mai jos pentru anii anteriori sunt reprezentate oportunitatile deja castigate pe durata anului, in cazul anului curent graficul arata activitatea echipei de vanzari doar pana la redactarea raportului (august 2021), acestia avand deci la dispozitie inca 4 luni pentru a deschide noi oportunitati:

Pentru o mai bună înțelegere a structurii vânzărilor, reproducem în continuare rezultatele primelor celor mai vândute produse pentru linia de integrare:

In continuare, solutiile Microsoft sunt un punct bun de intrare in relatia cu clientii, pentru ca apoi sa putem pozitiona si alte solutii mai complexe.

Tipul de produse „Garantii Extinse” cuprinde serviciile de mentenanta pentru solutiile de infrastructura de retea, asigurand clientilor o operare fara batai de cap (orice echipament defect se preia de echipa noastra, cu echipament la schimb, si servicii de instalare si configurare).

  • Produsele de tip cloud si securitate se afla in mod normal in topul vanzarilor, acesta fiind trendul tehnologic pe care l-am observat inca din 2014.
  • Fata de anii anteriori, putem observa o mai mare preponderenta atat a produselor de tip cloud, cat si a serviciilor proprii (situatie oglindita de fapt in structura veniturilor consolidate)

Din punctul de vedere al diviziei de Educatie, cele mai vandute produse sunt (vanzari peste 100.000 lei):

Trainingul Microsoft continua sa reprezinte un vector important pentru Bittnet Training, si estimam ca acesta va creste in pondere in perioadele urmatoare, tinand cont de investitiile Microsoft in educarea clientilor, facute cu ajutorul partenerilor de training, cum este Bittnet.

In mod natural, curriculum-ul propriu Bittnet (DevOps, Software Development si Custom training) se regaseste in topul trainingurilor vandute clienti pentru ca am acordat o atentie crescuta promovarii acestuia, avand o marja bruta mult mai mare fata de trainingurile vendorilor;

30-Jun-21 30-Jun-20 Evolutie
Venituri din contracte cu clientii  48,167,941 56,899,284 -15%
Venituri din prestarea de servicii 15,396,596 15,819,487 -3%
Vanzarea de marfuri 32,771,344 41,079,797 -20%
Costul vânzărilor 37,602,853 45,167,540 -17%
Costul vanzarii marfuri/materiale 27,571,630 36,955,757 -25%
Servicii cloud 2,624,922 2,401,940 9%
Ore-Om 7,406,301 5,809,843 27%
Marja bruta  10,565,088 11,731,744
Alte venituri  278,982 268,807
Cheltuieli de vanzare/distributie  4,264,571 3,348,606 27%
Publicitate 878,978 458,930 92%
Ore-Om 3,385,594 2,889,676 17%
Cheltuieli administrative  5,927,163 5,473,402 8%
Ore-Om 3,025,004 3,287,501 -8%
Cheltuieli de deplasare si transport 40,252 32,317 25%
Chirii / Leasing 116,045 198,839 -68%
Materiale 67,265 80,573 -17%
Amortizare 1,401,713 838,852 67%
Donatii 57,191 6,968 721%
Asigurari 78,960 102,933 -23%
Postale si telecomunicatii 57,704 66,004 -13%
Comisioane bancare 52,536 33,107 59%
Alte servicii terti 677,037 465,113 46%
Diverse 353,456 361,194 -2%
Profit Operational  652,336 3,178,543 -79%

Faptul ca marja bruta este aproape similara cu perioada similara a anului trecut, chiar daca cifra de afaceri a inregistrat o scadere, este generata de vanzarea mai buna in cadrul diviziei de tehnologie (marja bruta procentuala de 17% versus 14% anterior), pe baza faptului ca serviciile proprii si cele de tip cloud reprezinta un procent mai mare din totalul vanzarilor.

Cresterea cheltuielilor de marketing provine din divizia de educatie, unde noua paradigma de vanzare si „go-to-market” pune accent pe a adresa cursantii acolo unde sunt ei (actualmente online). Cresterea costurilor aferente amortizarii cu cca 600 mii lei se datoreaza schimbari modului de consolidare a rezultatelor Equatorial. Asfel, intreaga amortizare a celor 3 jocuri devine incepand cu S1 2021 o cheltuiala consolidata a grupului.