Divizia Tehnologie

30/Jun/19 30/Jun/20 Evolutie
Venituri din contracte cu clientii 34,532,829 49,051,261 42%
Venituri din prestarea de servicii 5,254,442 8,456,958 61%
Vanzarea de marfuri 29,278,387 40,594,303 39%
Costul vânzărilor 32,572,774 41,899,870 29%
Costul vanzarii marfuri/materiale 27,022,458 35,789,837 32%
Servicii cloud 1,004,856 2,401,940 139%
Cheltuieli de personal 1,668,298 1,326,831 -20%
Colaboratori 818,635 1,113,960 36%
Alte costuri directe 2,058,527 1,267,303 -38%
Marja bruta 1,960,055 7,151,391 265%

Ca si in cazul activitatii de training IT, consultanta se bucura de economii de scara. Pe masura ce crestem mai puternic segmentele de cloud si de servicii prestate, acestea genereaza marje brute mai bune. Astfel, daca in H1 2019 am inregistrat o marja bruta de 6% din vanzari, in H1 2020 acest procent a crescut la 15%. Astfel, chiar daca in total activitatea diviziei a crescut cu 42%, marja bruta a crescut de peste 3 ori : de la putin sub 2 milioane lei la peste 7 milioane lei. Este meritul vanzarii unor proiecte cu valori adaugate mai mari, construite de echipa de presales, in care am folosit mai bine expertiza care ne diferentiaza fata de concurenta, scazandu-ne dependenta de terti subcontractori cu aproximativ 38% din punct de vedere valoric.

Costurile directe ale liniei de business ‚cloud’ au inregistrat o crestere semnificativa, dar nu in linie cu cresterea de la 2.4 milioane la 6.8 milioane a veniturilor aferente. Si businessul de cloud este unul care opereaza mai bine la scara mai mare.

Din punctul de vedere al costurilor fixe, urmatoarele elemente au ponderile sau valorile cele mai importante:

30/Jun/19 30/Jun/20 Evolutie
Cheltuieli de vanzare/distributie 2,180,722 2,748,696 26%
Cheltuieli de personal 1,212,256 1,126,301 -7%
Colaboratori 759,573 1,319,663 74%
Publicitate 167,908 279,421 66%
Cheltuieli administrative 2,997,552 3,048,583 1.7%
Cheltuieli de personal 335,316 347,300 4%
Colaboratori – administrative 1,312,233 1,418,964 8%
Amortizare 452,466 575,336 27%
Alte servicii terti 269,015 268,271 0%
EBIT (3,303,338) 1,369,981 141%

Cheltuielile de marketing au crescut ca urmare a derularii a doua campanii de marketing ca raspuns la pandemia de Covid-19 si restrictiile impuse de aceasta. Este vorba despre „work from home” si „business continuity”, alaturi de reconstructia si promovarea shopului online Dendrio. Ca urmare, site-urile Dendrio au inregistrat peste 50.000 vizitatori, iar aproape 40% dintre leadurile generate de acest proces sunt clienti noi, cu care nu am interactionat anterior. Valoarea estimata a pipeline-ului generat a fost de peste 400.000 euro.

Functionarea normala a Dendrio a generat o crestere cu 4.7 milioane lei a profitului operational – de la minus 3.3 milioane in S1 2019 la 1.4 milioane lei in S1 2020.

Meniu