P&L Tehnologie

Din punct de vedere financiar, evolutia Diviziei de Tehnologie in 9 luni 2020 fata de 2019 arata o crestere cu 42% a vanzarilor, mult mai accelerata in cazul serviciilor cu valoare adaugata mai mare (78%), ceea ce a generat o marja bruta mai mult decat tripla – aproape 7 milioane lei in plus fata de 9 luni 2019. Tinand cont de reducerea costurilor fixe si cresterea (procentuala) a cheltuielilor variabile mult mai mica decat a marjei brute, rezultatul operational al Diviziei de Tehnologie este un profit de aproape 1,5 milioane lei, in crestere cu 6,7 milioane lei fata de perioada similara a anului trecut.

30/Sep/20 30/Sep/19 Evolutie
Venituri din contracte cu clientii 68,357,028 48,154,782 41.95%
Venituri din prestarea de servicii 13,445,828 7,524,848 78.69%
Vanzarea de marfuri 54,911,200 40,629,934 35.15%
Costul vânzărilor (58,608,338) (45,282,729) 29.43%
Costul vanzarii marfuri/materiale (48,308,963) (36,732,069) 31.52%
Servicii cloud (3,650,522) (1,437,522) 153.95%
Ore – Om (6,648,853) (7,113,139) -6.53%
Marja bruta 9,748,691 2,872,053 239.43%
Alte venituri 119,786 (147,532)
Cheltuieli de vanzare/distributie (3,925,394) (3,306,826 18.71%
Cheltuieli cu Echipa (3,567,314) (3,028,819) 17.78%
Publicitate (358,079) (278,007) 28.80%
Cheltuieli administrative (4,460,704) (4,671,406) -4.51%
Cheltuieli de personal (2,539,292) (2,567,403) -1.09%
Amortizare (si Chirie) (950,704) (851,591) 11.64%
Profit Operational 1,482,379 (5,253,711)

Cresterea cheltuielilor cu marfurile este naturala in contextul cresterii cifrei de afaceri.

Cresterea cheltuielilor de vanzare are doua componente:

  • alocarea unor bugete mai mari de marketing – ceea ce se datoreaza atat contextului pandemiei, dar si faptului ca vom modifica incet incet metoda de adresare a clientilor, devenind mai orientati catre marketing versus ‚classical sales’ ,
  • cresterea cheltuielilor cu bonusurile de vanzari, naturala tinand cont de cresterea marjei brute suplimentare generata de echipa de vanzari.